Historia super samochodów
Supersamochód – typ samochodu sportowego, którego opływowo - aerodynamiczna konstrukcja oraz silnik o mocy ponad 500 KM, pozwalają na uzyskanie prędkości przekraczających 300 km/h. Wykorzystanie tego pojęcia jest także uwarunkowane erą produkcji auta, gdyż w starszych latach założenia techniczne i rekordy prędkości były znacząco niższe. Pokrewną kategorią samochodów jest klasa G – inaczej samochody sportowe..
Ewolucja i kolejne rekordy
28 lutego 2005 Koenigsegg CCR z 806 KM (601 kW) osiągnął maksymalną prędkość 387,87 km/h (241,01 mph) przy normalnych ustawieniach. Samochodem kierował Włoch Loris Bicocchi na okrągłym torze Nardo Prototipo o długości 12,5 km.
31 marca 1998 prototyp McLarena F1 XP5 osiągnął rekordową prędkość 386,2 km/h (240,1 mph) przy 7800 obr./min Produkowany seryjnie model jest ograniczony do 7400 obr./min, dając maksymalną prędkość 231 mph. Samochodem kierował Andy Wallace na prostej o długości 9 km, na torze testowym Ehra Volkswagena w Niemczech.
Podczas testów zaprezentowanych w programie Top Gear (Sezon 9. Epizod 2.) jeden z prezenterów, James May, osiągnął fabryczną prędkość maksymalną Bugatti 16.4 Veyron 407,9 km/h na torze testowym Volkswagena.
Samochód SSC Aero 13 września 2007 w West Richland osiągnął średnią prędkość 412 km/h. W rezultacie, 9 października 2007 Księga Rekordów Guinnessa przyznała SSC Ultimate Aero tytuł najszybszego samochodu świata.
W 2010 odbyła się próba pobicia prędkości przez specjalną wersję Bugatti Veyrona o nazwie Super Sport. Samochód osiągnął prędkość 431 km/h stając się ponownie najszybszym produkowanym seryjnie samochodem na świecie. Wynik został wpisany do Księgi Rekordów Guinnessa.
W 2013 roku firma Hennessey przetestowała prędkość maksymalną nowego Venoma GT. Wyniosła ona 427,6 km/h.